Ukoliko ste trenutno u potrazi za poslovnim softverom (ERP, knjigovodstveni softver) na tržištu Srbije možete pronaći poprilično „šarenu“ ponudu u kojoj cene licenci mogu varirati od 1 EUR, pa do par hiljada EUR vrednosti softvera po licenci/korisniku.
Ono što samu ponudu dodatno čini izazovnom za firme koje su u fazi nabavke novog poslovnog softvera je i to što na tržištu Srbije trenutno postoji veliki broj firmi – nešto preko 100 kompanija- koje u svojoj ponudi imaju poslovni softver.
Kako biste stekli osećaj koliko je ponuda poslovnog softvera na tržištu Srbije „šarena“, na globalnom nivou postoji identičan broj proizvođača poslovnih softvera rešenja koja pokrivaju više od 80% globalnog tržišta.
Odgovor na ovo pitanje se ne nalazi na tržištu ponude poslovnog softvera, već se krije upravo u vama kao kompaniji i poslovnim procesima koje pokušavate da optimizujete. Sva softverska rešenja – a između ostalih i poslovni softver – su retko kad jedino rešenje za poslovni problem koji kompanije imaju.
Na primer, ukoliko razmišljate o softverskom alatu koji će voditi evidenciju o dugovanjima/potraživanjima, uvek imate par opcija kako rešiti poslovnu problematiku:
Sve tri navedene opcije izvršavaju identične poslovne operacije i poslovni proces sprovode do kraja, ono što je pitanje koje se nameće je – kolika je zaista cena po vaš biznis za svaku od ovih opcija i šta je optimalno?
Osnovnu matematiku proračuna vrednosti investicije u poslovni softver možete kreirati prilično jednostavno, bez obrzira na ponudu sa tržišta, a na osnovu sledećih parametara:
Ako uzmemo u obzir primer iz teksta, ilustracijom poslovnog procesa u praksi bismo mogli da dođemo do sledeće računice:
Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja | 1 | ||||
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu u periodu od 1 radnog dana |
3 | ||||
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR) | 2 | ||||
Ukupan trošak poslovnog procesa: | 6 EUR/Dan |
Ukoliko pogledamo najjednostavniji proračun cene koštanja poslovnog procesa postavljenog na način ručnog vođenja evidencije dugovanja/potraživanja, dolazimo do iznosa od 6 EUR/dan koliko nas košta trenutna postavka poslovanja.
Na prvi pogled to i nije toliko veliki dnevni trošak koji bi kompaniju doveo u finansijske problem, ali ukoliko istu stvar posmatramo iz nešto drugačijeg ugla, rezultat može izgledati ovako:
1 radni dan | 10 godina | ||||
Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja | 1 | 1 | |||
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu | 3 | 7920 | |||
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR) | 2 EUR | 2 EUR | |||
Trošak poslovnog procesa: | 6 EUR/dan | 15840 EUR | |||
Sada već vidimo da iznos cene koštanja samog poslovnog procesa i nije baš toliko zanemarljiv na desetogodišnjem nivou, kada uzmemo u obzir sve direktne troškove koštanja procesa.
A šta je sa indirektnim ili tzv. nevidljivim troškovima?
Ukoliko i njih uključimo u razmatranje, dobili bismo sledeću sliku:
1 radni dan | 10godina | |||||
Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja | 1 | 1 | ||||
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu | 3 | 7920 | ||||
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR) | 2 EUR | 2 EUR | ||||
Trošak poslovnog procesa: | 6 EUR/dan | 15840 EUR |
||||
Trošak promene zaposlenog na istoj poziciji | 1×10 godina= cena sati obuke mentora*cena sati usporavanja biznisa*cena koštanja traženja zaposlenog) | 1500 EUR | ||||
Trošak dodatnih resursa usled povećanja obima posla |
|
6336 EUR | ||||
Ukupni trošak poslovnog procesa: | 23637 EUR | |||||
Nešto detaljnijom analizom I uključivanjem određenih “nevidljivih” troškova uz kalkulaciju cene koštanja poslovnog procesa i projekcije daljih dešavanja, dolazimo, u našem primeru, do ukupnog iznosa od 23676,00 EUR, kolika bi bila ukupna cena poslovanja na način rada bez informatičke podrške. Samom analizom dolazimo do proračuna iznosa budžeta koji bi bio maksimalan za investiciju u informacioni sistem i prepravku postojećeg poslovnog procesa, gde bi povrat investicje ulaganja imao smisla.
Kada ste došli do iznosa budžeta tj. cene koštanja poslovnog procesa, sledeće pitanje koje se nameće je: koje rešenje poslovni softver će optimalno postaviti poslovni proces i ostvariti najveću uštedu, odnosno najveći povrat investicije?
Odgovore na ovo pitanje potražite sledeće nedelje u našem serijalu tekstova o odabiru idealnog poslovnog sofvera.
[easy_contact_forms fid=13]
This Post Has 0 Comments