ghjgjghj

Koliko platiti poslovni softver?

 

Poslovni softver - koliko plat

 

Ukoliko ste trenutno u potrazi za poslovnim softverom (ERP, knjigovodstveni softver) na tržištu Srbije možete pronaći poprilično „šarenu“ ponudu u kojoj cene licenci mogu varirati od 1 EUR, pa do par hiljada EUR vrednosti softvera po licenci/korisniku.

Ono što samu ponudu dodatno čini izazovnom za firme koje su u fazi nabavke novog poslovnog softvera je i to što na tržištu Srbije trenutno postoji veliki broj firmi – nešto preko 100 kompanija- koje u svojoj ponudi imaju poslovni softver.

Kako biste stekli osećaj koliko je ponuda poslovnog softvera na tržištu Srbije „šarena“, na globalnom nivou postoji identičan broj proizvođača poslovnih softvera rešenja koja pokrivaju više od 80% globalnog tržišta.

 

Kako onda od tolike ponude odabrati pravo rešenje – poslovni softver i koliko ga platiti?

 

Odgovor na ovo pitanje se ne nalazi na tržištu ponude poslovnog softvera, već se krije upravo u vama kao kompaniji i poslovnim procesima koje pokušavate da optimizujete. Sva softverska rešenja – a između ostalih i poslovni softver – su retko kad jedino rešenje za poslovni problem koji kompanije imaju.

Na primer, ukoliko razmišljate o softverskom alatu koji će voditi evidenciju o dugovanjima/potraživanjima, uvek imate par opcija kako rešiti poslovnu problematiku:

  • Da zaposlite osobu koja će vam na papiru voditi sve uplate/isplate i pratiti stanje dugovanja/potraživanja, što će vam najverovatnije oduzeti dosta vremena i novca i neće baš uvek davati tačne i pravovremene informacije, ali je svakako jedno od rešenja
  • Da platite eksterno knjigovodstvo koje će voditi brigu o tome, što će vas koštati nešto sredstava, ali će biti dosta efikasnije i brže nego da imate interno osobu koja bi na papiru vodila sve to – podrazumevamo da knjigovodstvo za vas neće voditi sve na papiru 🙂 – ali nećete možda u svakom trenutku imati informaciju ispred sebe, na primer dok pričate sa klijentom o novoj isporuci robe postoji šansa da ne znate finansijsko stanje u svakom momentu, već morate da sačekate računovodstveni servis da vam odgovori na upit. Međutim i u slučaj da se opredelite za ovaj način evideniranja poslovnih promena preporučljivo je da klijent i računovodstvo imaju isti poslovni softver.
  • Da investirate u poslovni softver koji će vam u svakom trenutku davati informacije koje vas zanimaju

Sve tri navedene opcije izvršavaju identične poslovne operacije i poslovni proces sprovode do kraja, ono što je pitanje koje se nameće je – kolika je zaista cena po vaš biznis za svaku od ovih opcija i šta je optimalno?

 

 

Kako izračunati koliku investiciju za poslovni softver izdvojiti?

 

Osnovnu matematiku proračuna vrednosti investicije u poslovni softver možete kreirati prilično jednostavno, bez obrzira na ponudu sa tržišta, a na osnovu sledećih parametara:

  • Koliko vremena/novca investirate u radno mesto tj. osobu koje obavlja poslovni proces koji razmišljate da automatizujete?
  • Koliko ljudi trenutno učestvuje u postojećem poslovnom procesu, a koliko bi ljudi optimalno moglo raditi ukoliko se proces automatizuje?
  • Kolika bi bila cena koštanja gubitka osobe koja obavlja poslovni proces koji je problematičan i zamene iste novom osobom (cena zapošljavanja + cena nove obuke + vreme stajanja biznisa)?
  • Koliko je veliko biznis zagušenje prouzrokovano neoptimizovanim poslovnim procesom?

Ako uzmemo u obzir primer iz teksta, ilustracijom poslovnog procesa u praksi bismo mogli da dođemo do sledeće računice:

 

Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja 1
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu u periodu od 1 radnog dana
3
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR) 2
Ukupan trošak poslovnog procesa: 6 EUR/Dan

 

Ukoliko pogledamo najjednostavniji proračun cene koštanja poslovnog procesa postavljenog na način ručnog vođenja evidencije dugovanja/potraživanja, dolazimo do iznosa od 6 EUR/dan koliko nas košta trenutna postavka poslovanja.

Na prvi pogled to i nije toliko veliki dnevni trošak koji bi kompaniju doveo u finansijske problem, ali ukoliko istu stvar posmatramo iz nešto drugačijeg ugla, rezultat može izgledati ovako:

 

1 radni dan 10 godina
Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja 1 1
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu 3 7920
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR)  2 EUR 2 EUR
Trošak poslovnog procesa: 6 EUR/dan 15840 EUR

 

Sada već vidimo da iznos cene koštanja samog poslovnog procesa i nije baš toliko zanemarljiv na desetogodišnjem nivou, kada uzmemo u obzir sve direktne troškove koštanja procesa.

A šta je sa indirektnim ili tzv. nevidljivim troškovima?

Ukoliko i njih uključimo u razmatranje, dobili bismo sledeću sliku:

 

1 radni dan    10godina
Broj ljudi koji učestvuje u procesu vođenja evidencije dugovanja/potraživanja 1 1
Prosečan broj sati utrošen u poslovnom procesu 3 7920
Prosečna cena rada osobe koja učestvuje u procesu (EUR)  2 EUR 2 EUR
Trošak poslovnog procesa: 6 EUR/dan 15840 EUR
 Trošak promene zaposlenog na istoj poziciji  1×10 godina= cena sati obuke mentora*cena sati usporavanja biznisa*cena koštanja traženja zaposlenog)  1500 EUR
 Trošak dodatnih resursa usled povećanja obima posla
 cena radnog sata*dodani resurs*broj sati
 6336 EUR
 Ukupni trošak poslovnog procesa:      23637 EUR                                    

 

Nešto detaljnijom analizom I uključivanjem određenih “nevidljivih” troškova uz kalkulaciju cene koštanja poslovnog procesa i projekcije daljih dešavanja, dolazimo, u našem primeru, do ukupnog iznosa od 23676,00 EUR, kolika bi bila ukupna cena poslovanja na način rada bez informatičke podrške. Samom analizom dolazimo do proračuna iznosa budžeta koji bi bio maksimalan za investiciju u informacioni sistem i prepravku postojećeg poslovnog procesa, gde bi povrat investicje ulaganja imao smisla.

Kada ste došli do iznosa budžeta tj. cene koštanja poslovnog procesa, sledeće pitanje koje se nameće je: koje rešenje poslovni softver će optimalno postaviti poslovni proces i ostvariti najveću uštedu, odnosno najveći povrat investicije?

Odgovore na ovo pitanje potražite sledeće nedelje u našem serijalu tekstova o odabiru idealnog poslovnog sofvera.

Takođe, ukoliko razmišljate o uvođenju poslovnog softvera prepuručujemo vam da pogledate sledeće video materijale koje smo spremili za vas, a koji se odnose na neke nedoumice i pitanja koja naši klijenti imaju pri implementaciji poslovnog softvera (ERP rešenja):

 

  1. Šta to što ERP (poslovni softver) radi za vaš biznis?
  2. Odgovori na pitanja vlasnika preduzeća– Prvi deo
  3. Odgovori na pitanja vlasnika preduzeća– Drugi deo

Ukoliko želite da saznate koliki budžet biste trebali da odvojite za poslovni softver, preuzmite besplatni kalkulator!

 

[easy_contact_forms fid=13]

 

Share this:
Facebook Twitter Linkedin

This Post Has 0 Comments

Leave A Reply