ghjgjghj

Kako odabrati poslovni softver za svoju kompaniju?

Ukoliko ste do sada bili u prilici da u svojoj kompaniji uvodite novi informacioni sistem (ERP http://en.wikipedia.org/wiki/Enterprise_resource_planning), verovatno ste prilikom finalnog odabira dobavljača softverskog rešenja imali nedoumica oko toga da li je softver koji razmatrate idealan za vašu firmu i da li će isti zaživeti u praksi na način koji očekujete, a ukoliko još niste bili u prilici da uvodite informacioni sistem, šanse su veće od 90% da ćete u periodu od 5 godina nakon osnivanja firme biti u situaciji da se suočite sa ovom, ne baš lakom odlukom.

Kako bismo vam približili tematiku i pomogli u izboru, navešćemo pet parametara za odabir novog informacionog sistema:

•    Cena – Svakako jedan od ključnih parametara za nabavku novog informacionog sistema, ali retko i presudni (pogotovu kod kompanija koje drugi put kupuju informacioni sistem). Svetski standardi budžetiranja IT investicije se kreću od 1-3% od ukupnog prometa kompanije, što bi trebalo ukalkulisati u budžet za nabavku novog informacionog sistema.

•    Ko je proizođač softvera? – Ovo je jedan od parametara koji se u prvim fazama kupovine informacionog sistema često izostavi, ali je jako bitno radi dugoročne stabilnosti rešenja i eksplotacije softvera koji će biti „kičma“ vašeg poslovanja. Da li isti kupujete od pojedinca ili manje grupe programera (one man band show) ili kompanije iza koje stoji razvojni tim. Dosta često u praksi se dešavalo da rešenje napravljeno od manje grupe programera, nakon razdvajanja tima ostane bez adekvatne podrške i daljeg razvoja aplikacije, a to zahteva ponovno uvođenje informacionog sistema i stvara nove izazove za kompaniju koja isti koristi.

•    Podrška – Ovo je jedan od ključnih parametara za odabir novog sistema, jer nakon finalne odluke o uvođenju novog sistema, nastupa faza podrške u radu, na kojoj se „lome“ dobre ili loše implementacije softvera i iskorišćenje mogućnosti. Podrška u radu i primeni opcija koje nudi informacioni sistem, a u skladu sa poslovnim procesima firme je ključna stvar za adekvatan povrat investicije i dugoročnosti razvoja poslovanja. Takođe, jedna od bitnih stvari koje bi bilo poželjno uvrstiti u kriterijum prilikom odabira novog sistema je i sama rasprostranjenost podrške i mogućnosti promene dobavljača.

•    Mogućnost prilagođavanja softvera firmi koja sistem uvodi – Prilikom uvođenja novih informacionih sistema postoje standardne funkcionalnosti softvera koje će se koristiti u poslovanju dok postoji šansa da će firmi koja uvodi novi sistem zatrebati neke opcije koje postojeći sistem trenutno nije obuhvatio i zato je za dugoročno iskorišćenje softvera jako bitno da postoji mogućnost da se dodatno prilagodi poslovnim procesima firme koja sistem uvodi.

•    Dugoročni ciljevi – Prilikom odabira novog informacionog sistema potrebno je razmisliti o tome šta su dugoročni planovi vaše kompanije i u kom pravcu planirate širenje kompanije, kao i da li će novi informacioni sistem moći da isprati vaše poslovanje na adekvatan način.

Za sve one koji žele da saznaju više detalja na ovu temu predlažemo da pročitaju naš besplatan priručnik: Kupovina informacionog sistema – Osam stvari koje morate znati. Priručnik preuzmite iz formulara ispod.

[easy_contact_forms fid=13]

* Obavezna polja
**Podatke dobijene kroz ovaj formular Ex Ecentar doo koristi isključivo za potrebe kontaktiranja potencijalnih kupaca poslovno-informacionih rešenja.

Share this:
Facebook Twitter Linkedin

This Post Has 0 Comments

Leave A Reply