Marketinški stručnjaci i razni moderni izveštaji o efikasnostima kompanija korisnika ERP sistema mogu učiniti da ERP sistemi zvuče kao svemogući spas za vaš biznis. Ukoliko posle marketinških stručnjaka dospete u “šake” prodavaca, oni će vam skoro zasigurno reći kako ERP sistem može učiniti vaš biznis uspešnijim, vašu prodaju boljom, posao efikasnijim , ljude produktivnijim … i lista ide u nedogled.
Ono što zaista želite da znate je kako ERP može istinski, u praksi, pomoći vašem poslovanju .
U čemu je trik ?
Hajde da pričamo o dve stvari.
Prva : ERP ne čini vaš biznis boljim. To ne može . To nikad neće ni biti jer ERP je ipak samo softver.
Ono što zaista može da uradi je da vašem poslovnom okruženju stvori potencijal da bude bolji. Može mu dati potencijal, ali za iskorišćenje istog je potrebno mnogo više od puke instalacije ERP sistema.
Trik iskorišćenja ERP sistema se upravo krije u koraku nakon instalacije softvera, a to je korak restrukturiranja poslovanja i reinženjeringa poslovnih procesa. Ideja iza samog reinženjeringa poslovnih procesa je u tome da se svi nepotpuni, neefikasni ili neadekvatni poslovni procesi “prečiste” i pripreme za automatizaciju. Ovo u velikoj meri zahteva učenje novih sistema rada, promene postojećih, ustaljenih navika….i ovo su glavni razlozi zašto su implementacije ERP sistema u velikoj meri spore i duge, ali jednom kada se ERP sprovede, poslovanje se zaista može poboljšati .
Druga: ERP implementacije su rizični i skupe. U zavisnosti od studije izvodljivosti koje ste pročitali , verovatno ste došli do informacija da od 40 do 70% svih implementacija ne uspeva. Uzimajući u obzir ukupne troškove vlasništva (TCO) ERP sistema u slučaju za mala i srednja preduzeća koja se kreću u rasponu od 20000EUR do 400000 EUR ( u periodu od 10 godina) , visoke stope neuspeha ne podstiču na investicije . Dobra vest je da dobro i stručno upravljanje projektom može da sprovede skoro svaki ERP projekata do uspeha .
Prvo , ERP sistemi integrišu biznis elektronskim putem. To se postiže korišćenjem centralizovane baze podataka kao jedinstvenog skladišta informacija svih segmenata poslovnog okruženja .
Centralna baza podataka deluje kao informativno čvorište u kojem različiti moduli aplikacije predstavljaju po jedan deo žice. Svaki od modula ERP sistema podržava određenu delatnost , kao što su : nabavka, skladištenje, finansije , planiranje , proizvodne operacije , HR itd., a samo podaci u elektronskom obliku dolaze od funkcionalnosti pojedinih modula i “slivaju” se u bazu podataka.
Kad se jednom ovakav podatak nađe u bazi, on ostaje kao takav transparentan u sistemu i podoban za dalju obradu, planiranje, analizu itd.
Druga stvar je da ERP nudi mnogo više od centralizovanog skladištenja podataka . On takođe omogućava kompanijama da automatizuju poslovne procese u skladu sa unapred definisanim pravilima . Takva automatizacija smanjuje administrativne troškove i vreme prilikom ručnog unošenja podataka.
Finansijski moduli za upravljanje pomažu firmama da automatizuju mnoge skupe i dugotrajane zadataka koji se odnose na finansije i računovodstvo.
Primeri zadataka koji mogu da se automatizuju obuhvataju :
• Postavljanje transakcije u glavnu knjigu
• Priprema finansijskih izveštaja
• Priprema i praćenje budžeta
• Scenario analiza
• Upravljanje obavezama
• Upravljanje sa više valute i jezika
• Administracija pravila koja se odnose na upravljanje gotovinom i budžetom
• Usklađenost sa regulatornim zakonima, porezima i drugim uslovima izveštavanja
Automatizacijom proizvodnih operacija , preduzeća mogu dobiti bolji uvid u ukupnu efikasnost opreme, efikasnost procesa, produktivnost i performanse .
Automatizacija se može proširiti i na :
• Procene posla
• Pripremu materijala
• Upravljanje podacima o proizvodu
• Zakazivanje proizvodnja
• Planiranje proizvodnje
• Planiranje potrebnih kapaciteta
• Upravljanje radnim nalozima
• Lifecicle praćenje životnog ciklusa proizvoda
SCM moduli imaju za cilj da unaprede protok materijala kroz lanac snabdevanja organizacije . Automatizacija može da se produži sa ulaznog dokumenta nabavke sve do konačne isporuke proizvoda i često uključuje :
• Predviđanje potražnje
• Planiranje materijalnih količina
• Upravljanje naručivanjem
• Nabavkom
• Upravljanje zalihama
• Magacinsko poslovanje
• Upravljanje Logistika
SRM moduli imaju za cilj da unaprede procese nabavke centralnom automatizacijom koja obuhvata:
• Evaluacija dobavljača, ocene i odobrenja
• Upravljanje ugovorima
• Praćenje nabavke i faza isporuke
HRM modul standardizuje i automatizuju mnoge dugotrajne HR administrativne poslove.
Automatizovani zadaci mogu uključivati:
• Upravljanje učinkom zaposlenih
• Plate i doprinose
• Praćenje rada zaposlenih
• Angažovanje funkcije, uključujući elektronsko podnošenje razultata i pregleda
• Obuka , razvoj i veštine upravljanja
Želite da saznate više? Prijavite se na naše newsletter:
[easy_contact_forms fid=2]
This Post Has 0 Comments