ghjgjghj

Kada je pravi trenutak da se uvede informacioni sistem?

Statistike pokazuju da više od 85% firmi u svom životnom ciklusu od faze nastanka do faze stabilnosti poslovanja dođu u fazu „poslovnog zagušenja“ koje sprečava dalji rast i ekspanziju i što veliku većinu njih (preko 30% firmi) dovodi do finansijskih problema i na kraju totalnog kraha i nestanka sa tržišta.

 

Šta je to poslovno zagušenje?

 

Poslovno zagušenje predstavlja trenutak u kojem firma u svom radu dobija osećaj kao da „stoji u mestu“ dok svi ostali trče u borbi za tržištem i klijentom.

Najčešće poslovna zagušenja nastaju u trenucima rasta kompanije u kojem poslovni procesi predstavljaju „kamen“ na leđima tržišne utakmice u kojoj jednu kompaniju sa raznih strana „napadaju“ konkurentski proizvodi, finansijska stanja na tržištima i  sve ostale moguće i nemoguće situacije, a unutrašnji sistem nema adekvatan odgovor.

 end of the road

Koji bi primer bio za to?

 

Jedan od čestih primera poslovnog zagušenja kompanija koje rastu je neadekvatno servisiranje klijenata. Iz naše prakse i implementacije poslovnih rešenja u 100+ kompanija,  često smo viđali mlade kompanije u ekspanziji i sa velikim prilivom novih klijenata, radnika ili otvaranjem većeg broja maloprodajnih mesta, koje u operativnom radu neuspevaju da na adekvatan način servisiraju sve nove klijente uz dovoljno posvećivanje pažnje starim, lojalnim kupcima.

Kao rezultat brzog rasta kompanije i ekspanzije poslovnih procesa, najčešće posledice ovakvog tipa neoptimizovanog poslovanja su propuštene prilike da se:

  • Na vreme obaveste svi klijente o novim artiklima
  • Na vreme obaveste svi klijente o prodajnim akcijama
  • Obaveste sve klijenti o novim prodajnim cenama ili stanjima zaliha
  • Dobiju neophodni poslovni izveštaji o pojedinačnim prodajama po tipu artiklu, kupcu ili grupi artikala
  • Da se na vreme dobiju evidencije o potencijalnim prodajnim prilikama sa postojećim i novim kupcima koje mogu doneti uvećanju prometa i profita

I mahom sve ove propuštene prilike na prvi pogled ne predstavljaju opasnost, ali dugoročna posledica navednih propuštenih poslovnih aktivnosti (slučaju navedenih 30% firmi) ogledala se u:

  •  Odlasku starih kupaca kod konkurencije koja im pruža bolju saradnju i daje bolji servis
  •  Lošem servisiranju novih kupaca koji od starta dobijaju loš tretman i samim tim izostaje poslovno poverenje
  • Umanjenje obima prodaje, kako postojećih tako i novih artikala
  •  Loše tržišne reputacije i kreiranja negativnog marketinga

Što dugoročno dovodi do ugrožene likvidnosti preduzeća, pada profita i na kraju totalnog kraha. To niko ne želi, zar ne?

flaming-money-450px

 

Kako izbeći ovakav scenario?

 

Ok, nadam se da ste na vreme pročitali ovaj tekst i da nećete biti u 30% firmi koje zbog neoptimizovanih poslovnih procesa nestaju sa tržišta, a ukoliko ste se kao kompanija pronašli u navedenim slučajevima, ne brinite, postoji rešenje, a ono se ogleda kroz par ključnih koraka:

  1. Utvrđivanje nastanka poslovnog zagušenja
  2. Utvrđivanje razloga nastanka poslovnog zagušenja
  3. Utvrđivanje posledica nerešavanja poslovnog zagušenja
  4. Utvrđivanje načina na koji se poslosvno zagušenje može rešiti

I u praksi se pokazalo da postoje dva rešenja koja mogu otkloniti poslovni problem:

  • Povećanje  ljudskih resursa u operativnom radu i raslojavanju poslovnih procesa
  • Sistemska optimizacija resursa putem informacionih tehnologija

Oba pravca odabira rešenja su apsolutno legitimna, pitanje je samo šta vi kao kompanija želite da postignete, da optimizujete svoje poslovanje ili da podižete troškove i raslojavate poslovne procese?

Ukoliko ste kao kompanija došli do faze brzog ranog razvoja ili ste započeli fazu stabilnosti i osećate kako se proces delegiranja odluka, prenosa ovlašćenja na zaposlene ili samo servisiranje kupaca otežano sprovodi, pravo je vreme da razmišljate o uvođenju ili promeni informacionog sistema.

Ukoliko želite da primate nedeljne članke, prijavite se na:

[easy_contact_forms fid=2]

 

 

 

Share this:
Facebook Twitter Linkedin

This Post Has 0 Comments

Leave A Reply