Statistike pokazuju da više od 85% firmi u svom životnom ciklusu od faze nastanka do faze stabilnosti poslovanja dođu u fazu „poslovnog zagušenja“ koje sprečava dalji rast i ekspanziju i što veliku većinu njih (preko 30% firmi) dovodi do finansijskih problema i na kraju totalnog kraha i nestanka sa tržišta.
Poslovno zagušenje predstavlja trenutak u kojem firma u svom radu dobija osećaj kao da „stoji u mestu“ dok svi ostali trče u borbi za tržištem i klijentom.
Najčešće poslovna zagušenja nastaju u trenucima rasta kompanije u kojem poslovni procesi predstavljaju „kamen“ na leđima tržišne utakmice u kojoj jednu kompaniju sa raznih strana „napadaju“ konkurentski proizvodi, finansijska stanja na tržištima i sve ostale moguće i nemoguće situacije, a unutrašnji sistem nema adekvatan odgovor.
Jedan od čestih primera poslovnog zagušenja kompanija koje rastu je neadekvatno servisiranje klijenata. Iz naše prakse i implementacije poslovnih rešenja u 100+ kompanija, često smo viđali mlade kompanije u ekspanziji i sa velikim prilivom novih klijenata, radnika ili otvaranjem većeg broja maloprodajnih mesta, koje u operativnom radu neuspevaju da na adekvatan način servisiraju sve nove klijente uz dovoljno posvećivanje pažnje starim, lojalnim kupcima.
Kao rezultat brzog rasta kompanije i ekspanzije poslovnih procesa, najčešće posledice ovakvog tipa neoptimizovanog poslovanja su propuštene prilike da se:
I mahom sve ove propuštene prilike na prvi pogled ne predstavljaju opasnost, ali dugoročna posledica navednih propuštenih poslovnih aktivnosti (slučaju navedenih 30% firmi) ogledala se u:
Što dugoročno dovodi do ugrožene likvidnosti preduzeća, pada profita i na kraju totalnog kraha. To niko ne želi, zar ne?
Ok, nadam se da ste na vreme pročitali ovaj tekst i da nećete biti u 30% firmi koje zbog neoptimizovanih poslovnih procesa nestaju sa tržišta, a ukoliko ste se kao kompanija pronašli u navedenim slučajevima, ne brinite, postoji rešenje, a ono se ogleda kroz par ključnih koraka:
I u praksi se pokazalo da postoje dva rešenja koja mogu otkloniti poslovni problem:
Oba pravca odabira rešenja su apsolutno legitimna, pitanje je samo šta vi kao kompanija želite da postignete, da optimizujete svoje poslovanje ili da podižete troškove i raslojavate poslovne procese?
Ukoliko ste kao kompanija došli do faze brzog ranog razvoja ili ste započeli fazu stabilnosti i osećate kako se proces delegiranja odluka, prenosa ovlašćenja na zaposlene ili samo servisiranje kupaca otežano sprovodi, pravo je vreme da razmišljate o uvođenju ili promeni informacionog sistema.
Ukoliko želite da primate nedeljne članke, prijavite se na:
[easy_contact_forms fid=2]
This Post Has 0 Comments