Do pre godinu dana dobar deo poslovnih korisnika nije imao predstavu o tome šta je Office 365 i čemu on služi, a moram da priznam da ni među domaćim IT profesionalcima situacija nije bila značajno bolja. Pošto je IT industrija definitivno najnaprednija grana privrede gde se nove tehnologije brzo menjaju, ali i usvajaju, njeni korisnici se brzo prilagođavaju novinama. Sada je situacija što se Office 365 tiče značajno bolja, jer postoji izvesna svest kod korisnika o prednostima ovog servisa, a sa druge strane i ponuđači IT usluga polako shvataju da su ovakve vrste softvera bolje opcije kako za njih, tako i za njihove klijente. U svakom slučaju, srpsko tržište prodaje cloud rešenja se lagano budi i postaje sve prihvatljivije kao solucija i za sektor malih i srednjih preduzeća. Najnovija potvrda tome je da se i Telenor uključio u tu utakmicu, nudeći svojim pretplatnicima da Office 365 pakete plaćaju kao deo IKT usluga. O izazovima koje ovakav vid prodaje donosi za obe strane, predstaviću u jednom od narednih tekstova.
Kako se i za našu kompaniju stvari menjaju na ovom polju, tako i naše iskustvo iz rada sa klijentima raste i otvara nove teme koje se pojavljuju usput. Ono što prepoznajem kao jako važnu temu su prednosti koje korisnici vide i zbog kojih se odlučuju da pređu sa klasičnog Office licenciranja, na Office 365.
Finansijski momenat –Svi znamo gde živimo i na to ne treba trošiti piksele, tako da mi možemo da pričamo o svim tehničkim prednostima koje Office 365 donosi, kao i pogodnostima koje će korisnik imati prilikom rada, ali ako ovo rešenje padne na najvažnijem ispitu srpske ekonomske realnosti – cene, onda cela priča ne vredi ništa. E u slučaju Office 365 nije tako, zapravo finansijski momenat je ono što jako često prelomi korisnika da se odluči za ovo rešenje, umesto za kupovinu klasične OEM Office licence. Razlika između cene OEM Office licence (to je ona licenca koju domaći korisnik najčešće kupuje ako je imao nelegalan Office pa želi da legalizuje računar na kome je imao Excel, Word, Outlook, PowerPoint…) i cene za godišnju licencu Office 365 je gotovo tri puta u korist Office 365, recimo godišnja pretplata za Office 365 Business je 99$ (oko 11,000RSD), dok je cena za klasičnu Office Home & Business 2013 licencu oko 31,000RSD. E sada pomnožite ovo sa brojem računara, pa će vam biti jasno gde je ušteda. Da ali, reći će neki, kada kupimo OEM licencu ona je trajno naša i nema nikakvih godišnjih davanja, a kod Office 365 moramo svake godine da plaćamo po 100$. To je tačno, ali ovde stoje dve ključne prednosti u korist Office 365, prva – licenca nije vezana za računar, kada promenite računar i dalje koristite Office 365, a kod OEM Office licence ona ostaje vezana za računar na kome je aktivirana, tako da kod promene računara uvek morate da kupite i novi Office. Druga – Office 365 je praktično trošak poslovanja koji se plaća periodično, kao što plaćate telefonske račune, računovodstvo, zakup za poslovni prostor. Nije jednokratna investicija, već tekući trošak poslovanja koji je predvidiv i poznat.
Čovek, a ne računar – Za razliku od tradicionalnog licenciranja gde se licenca vezuje za računar, Office 365 se vezuje za email adresu korisnika, tako da bez obzira koji računar da koristite, moći ćete da koristite svoj Office 365. Ovo postaje još zanimljivije klijentima kada čuju da jedan korisnik može instalirati Office 365 aplikacije na 5 PC ili Mac računara, kao i na 5 mobilnih uređaja (mobilni telefon ili tablet). Što u praksi znači da ako imate desktop računar u kancelariji, laptop koji nosite stalno sa sobom, desktop kod kuće, dva pametna telefona i tri tableta, svi ti uređaji će moći da imaju na sebi Office 365 koji je vezan za jednu istu licencu i to potpuno legalno. Dakle, kao što se vidi, fokus više nije na mašini, već na korisniku, tako da se licenciranje ne vezuje za uređaj, već za korisnika koji koristi više uređaja.
Funkcionalnosti koje Office 365 pruža više – Ovde možda leži i najveća razlika između klasičnog Office-a i Office 365, jer je ovaj drugi mnogo više od onoga što je za nas predstavljao klasičan Office u vidu Excel-a, Word-a, Outlook-a, PowerPoint-a i ostalih kancelarijskih alatki koji su deo tradicionalnog Office-a. Kod Office 365 dobija se sve pobrojano, ali i mnogo više, zapravo, utisak je među poznavaocima Microsoft rešenja, da izbor imena za ovo rešenje nije bio baš najsrećniji, jer Office 365 nudi daleko veći broj mogućnosti i rešava zadatke za koje bi u klasičnim Microsoft rešenjima morali da uparujete nekoliko različitih programa, a ovde se to dobija kao jedan proizvod, po jednoj, dosta nižoj ceni. Ono što korisnik dobije kroz Office 365, kao dodatne funkcionalnosti koje nije mogao da ima u klasičnom Office-u su sledeće: 1TB online prostora za skladištenje podataka; email adresa sa jedinstvenim nazivom (koja može da sadrži naziv firme, recimo: petar.petrovic@nazivfirme.rs) sa 50GB prostora za skladištenje pošte, kao i deljeni kalendar i imenik; video pozive između korisnika koji omogućavaju vođenje video konferencija i sastanaka na mreži; deljenje zajedničkih dokumenata između saradnika i zajednički rad nad njima. Ovo je pregled samo nekih od dodatnih funkcionalnosti koje Office 365 donosi, dok je lista svih daleko duža, a i zavisi od tipa odabranog paketa.
Prethodne tri grupe su samo neke od prednosti za korisnika koje su se vremenom iskristalisale kroz našu praksu, to ne znači da se lista ovde završava. Ovim tekstom smo hteli da ukažemo na neke od tema oko kojih se najčešće vodi razgovor kada se domaće kompanije raspituju o prelasku na Office 365, pa da na osnovu konkretnih odgovora ili činjenica svi vi koji razmišljate o ovom rešenju i imate ista ili slična pitanja nađete odgovore bez mnogo lutanja.
Ukoliko smatrate da bi Office 365 bio dobro rešenje i za vašu kompaniju, kontaktirajte nas kroz kontakt formu ispod kako bismo napravili procenu odgovarajućeg paketa. U polje za komentar ukratko opišite potrebe, a mi ćemo se javiti sa konkretnim predlogom.
[easy_contact_forms fid=2]
This Post Has 0 Comments