U nekoliko prethodnih članaka smo se bavili funkcionalnostima i prednostima Office 365 iz ugla korisnika. U ovom tekstu pokušaću da vam približim na koje sve načine korisnik može da plati/plaća za korišćenje svog Office 365 paketa, jer postoji nekoliko načina, a svaki od njih ima svoje prednosti i mane. Čisto podsećanja radi, Office 365 se ne kupuje jednokratno, već se za njegovo korišćenje plaća godišnja naknada koja se kreće od 60$ po korisniku, pa naviše u zavisnosti od vrste paketa. Koje mogućnosti postoje da korisnik plati za korišćenje svog paketa?
Ovo je model koji Microsoft ostavlja kao prvu opciju, da korisnik sam plati licencu za Office 365 online koristeći svoju privatnu ili firminu platnu karticu (bez obzira da li je kreditna ili debitna). Ovaj način plaćanja je komforan jer korisnik ne zavisi od posrednika i sam upravlja svojim nalogom, definiše koji će paket uzeti, plaća za korišćenje, u principu sve obavlja samostalno.
Kod ovog modela ima par nedostataka, ali je glavni taj, što se pravno lice koje je registrovano na teritoriji Republike Srbije ovakvom kupovinom nalazi u poreskom prekršaju, jer softver kupljen elektronskim putem i plaćen dobavljaču u insotranstvu podleže porezu po odbitku koji iznosi 20% i koje je domaće pravno lice dužno da prijavi i plati nadležnoj poreskoj upravi. Ovu činjenicu veliki broj domaćih preduzetnika ne zna, tako da nesvesni svoje obaveze prave prekršaj.
Zašto je to tako? Odgovor je jednostavan, kod ovakvih transakcija naša država nema nikakav prihod, jer za razliku od softvera koji dolazi u fizičkom obliku (fizički nosač zapisa) ne podleže carinjenju, a i ne ubire PDV od prometa. Iz tog razloga postoji porez po odbitku, i praktično zamenjuje carinu na softver. Drugi nedostatak ovog modela nije vezan za finansijski, već za funkcionalni momenat, s obzirom da je korisnik prepušten samom sebi i da u ovom slučaju mora da bude napredan IT korisnik, zbog odabira paketa i poznavanja funkcionalnosti Office 365 koje će njemu trebati.
Ovo je tradicionalni model gde firma korisnik kupuje od lokalne IT firme koja je zvanični Microsoft partner. Ovde nema problema sa poreskim vlastima jer korisnik kupuje od domaćeg pravnog lica, pa samim time i nema poreskog prekršaja zbog „nelegalnog uvoza“ softvera. Takođe i u finansijskom smislu nema razlike jer je cena identična zvaničnoj koju je definisao Microsoft, samo je pretvorena u domaću valutu po zvaničnom kursu (primera radi, ako paket godišnje košta 60$, kupovinom od lokalnog partnera korisnik će platiti istih tih 60$ u dinarima po zvaničnom kursu plus PDV), jer lokalni partner se ne ugrađuje na cenu koju je definisao Microsoft, već dobija partnersku proviziju. Jedina razlika u finansijskom delu može biti za pravna lica koja nisu u PDV sistemu, jer oni neće moći da odbiju PDV koji su platili prilikom kupovine licence. Još jedna od prednosti kod ovog modela je i ta što lokalni partner poznaje rešenje i može korisniku da predloži najbolju opciju, tako da korisnik izabere adekvatan paket, a osim ovoga partner ima i napredna znanja ukoliko je korisniku potrebna naprednija podrška prilikom prelaska na Office 365 (migracija podataka, podešavanje exchange naloga…).
Eventualni nedostatak kod ovog modela je sam izbor partnera, jer ukoliko se odabere partner koji nema adekvatna znanja i kompetencije može doći do uobičajenih problema kao i kod bilo kog drugog posla gde isporučilac kasni sa isporukom dogoverenih poslova ili ga ne izvrši na ugovoren način. U ovom slučaju, jedno od rešenja je promena partnera, jer se on može lako zameniti drugim.
Ovo je novi model, bar kod nas, a započeo ga je nedavno Telenor, tako što svojim poslovnim korisnicima nudi da i licencu za Office 365 plaćaju kroz mesečni račun za usluge mobilne telefonije. Koje su prednosti ovog modela? Prva prednost je ta što korisnik plaća više vrsta usluga kroz jedan račun, pa ne mora da vodi brigu o tome od koga šta od usluga dobija, već sve IKT usluge dobija od jednog isporučioca i kroz jedan račun. Druga prednost je ta što se kroz ovaj model licenca ne plaća jednom godišnje, već svakog meseca, pa je na taj način i finansijski udar na firmin budžet manji, naročito ako je u pitanju veći broj korisničkih naloga za koje se licenca plaća. To su bile prednosti, a sada nedostaci…
Prvi nedostatak je sličan onom kod prvog modela, gde je korisnik manje-više prepušten samom sebi, jer Telenor realno nema osposobljene ljude koji valjano poznaju Office 365 i koji bi mogli da daju pravi savet prilikom odabira paketa, jer je potrebno na pravi način proceniti šta korisniku zaista treba od funkcionalnosti, tako da je ovo opet zgodno onima koji su napredni IT korisnici.
Ovo nas dovodi do drugog nedostatka koji se odnosi na tehničku podršku korisnicima, a takođe i na resurs za implementiranje naprednih rešenja Microsoft tehnologija. Ovaj segment tržišta jednostavno nije u fokusu Telenora i on nema potreban resurs za to. Mada uz sve navedene nedostatke siguran sam da će ovaj model pronaći svoju publiku među Telenorovim korisnicima, jer je ovo zaista jednostavan način da se zakorači u Office 365 svet.
U ovom trenutku je ovo pregled svih opcija pomoću kojih je moguće platiti Office 365 pakete za korisnike koji pripadaju sektoru malih i srednjih preduzeća. Ukoliko se bude pojavila još neka opcija obavestićemo vas.
U međuvremenu, ako se interesujete za Office 365 i zanima vas koliko bi koštala godišnja licenca za vašu kompaniju kontaktirajte nas kroz formular ispod, a mi ćemo napraviti besplatnu procenu potreba i na osnovu toga ćemo vam dati i ponudu.
[easy_contact_forms fid=2]
This Post Has 0 Comments